Meer resultaten voor dikke knie na kijkoperatie

dikke knie na kijkoperatie
arthroscopie Knie.nl.
Ik heb in januari de tweede kijkoperatie gehad. De eerste was in september 2015. Na de eerste operatie heb ik 2 x een injectie iontstekingsremmer in mijn knie gehad. De tweede keer hielp dit goed totdat een driekwart jaar later de klachten weer terugkwamen.
Arthroscopie van de knie.
Een 3-tal weken na de ingreep kom je op consultatie. Meestal ben je dan reeds terug aan het werk. Complicaties Bij elke operatie zijn complicaties mogelijk, gelukkig zijn ze bij een arthroscopie zeldzaam. Dikke knie meestal te wijten aan irritatie van het slijmvlies; soms kan medicatie worden voorgeschreven.
Na de kijkoperatie kan de knie enige tijd dikker zijn dan normaal, door belasten en oefenen kan deze zwelling nog toenemen. Tijdens de revalidatieperiode na de kijkoperatie moet u de bewegingen van de knie verder opbouwen, de kracht van de dijspier trainen en een normale functie van de knie herwinnen.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Bij een reconstructie van een gescheurde kruisband kan gebruik worden gemaakt van het middelste deel van de dikke pees die tussen knieschijf en onderbeen loopt. De plaatsing van de pees met botblokjes van de knieschijf en het onderbeen, op de plaats van de oorspronkelijk voorste kruisband, vindt plaats met behulp van een kijkoperatie. Met een tunneltje in het scheenbeen en het dijbeen wordt de pees in de knie geplaatst en vastgezet met twee schroefjes. Soms wordt er een andere methode van vastzetten gekozen. De schroefjes hoeven er niet uitgehaald te worden. De operatie duurt ongeveer anderhalf uur. Na de ingreep.
Kijkoperatie knie ViaSana.
Bij een dikke knie: rusten, gebruik eventueel ijspakkingen. Afhankelijk van de pijn en zwelling van de knie kan het verstandig zijn de knie te ontlasten en enige dagen met krukken te lopen. Na ongeveer 4 dagen mag u weer fietsen, afhankelijk van uw klachten. Fietsen is de beste oefening na een knieoperatie. Begin bij voorkeur met kleine afstanden, met een laag verzet. Werken mag als de knie niet dik of pijnlijk is en wanneer u dit zelf verantwoordelijk vindt. Ter voorkoming van trombose: trek uw tenen en voet regelmatig richting uw hoofd op en strek de voet vervolgens weer. Herhaal deze oefening 10 keer, meerdere malen per dag. Als vuistregel kunt u aanhouden dat u mag autorijden als u weer kunt traplopen. Oefenschema na een kijkoperatie.
Kijkoperatie van de knie.
Zorg er daarom voor dat er iemand u komt ophalen na de operatie. Wanneer u bent verhinderd voor de operatie, belt u dan tijdig naar de Opname Planning om dit door te geven. Er wordt dan een nieuwe afspraak voor u gemaakt. Dag van de operatie. U krijgt op het ambulant centrum / dagbehandeling operatiekleding aan. Het is niet toegestaan om tijdens de operatie eigen kleding te dragen. Vervolgens wordt u op uw bed naar de voorbereidingskamer gereden. Op de voorbereidingskamer wordt een infuus in uw arm ingebracht. Via dit infuus krijgt u medicijnen en vocht toegediend. Een kijkoperatie van de knie kan uitgevoerd worden met een algehele verdoving narcose of een plaatselijke verdoving ruggenprik.
Arthroscopie van de knie.
Via een tweede sneetje brengt de chirurg instrumentaria in het gewricht om tijdens de operatie een behandeling uit te voeren. Meestal wordt er tijdens de kijkoperatie een meniscectomie gedaan. Dit is een operatieve behandeling waarbij de gescheurde meniscus wordt gerepareerd of verwijderd. Dit hangt af van de ernst en grootte van de meniscusscheur. Als er voorafgaand aan de operatie een MRI-scan is gemaakt, kan de Orthopedisch chirurg hiervan een indicatie geven. Het is echter pas duidelijk te zien wanneer er een arthroscopie wordt gedaan. Na de operatie wordt de spoelvloeistof weer uit de knie gedrukt/gezogen. De sneetjes hoeven niet gehecht te worden. Bij veel zwelling kan het overtollige vocht uit de knie weglopen. U krijgt een drukverband om de knie, ter voorkoming van zwelling en bescherming van de wondjes. Wanneer u regionaal of plaatselijk verdoofd bent, kunt u eventueel de operatie op een tv-scherm volgen. Duur van de operatie. Een arthroscopie duurt 20 tot 45 minuten. Na de operatie. Er is, gezien de kleine wondjes en de methode van operatie, een zeer beperkte kans op de volgende complicaties.: Trombose; Trombose komt zeer zelden voor. Een extreem pijnlijke en dikke kuit kan duiden op deze aandoening.