Op zoek naar meniscus knie operatie?

meniscus knie operatie
Meniscus operatie ViaSana.
Als er tevens een voorste kruisbandletsel bestaat, omdat bij een instabiele knie meestal de scheur van de meniscus groter wordt. Kijkoperatie en schoonmaken gescheurde meniscus Een meniscus operatie gebeurt altijd via een arthroscopie kijkoperatie. Meestal kan de patiënt dezelfde dag weer naar huis.
Gescheurde meniscus Medisch Centrum Waalre.
De orthopedisch chirurg haalt zo min mogelijk weefsel weg, zodat de meniscus zijn schokdempende werking zo goed mogelijk behoudt. De kijkoperatie vindt plaats onder narcose of met een ruggenprik in dagbehandeling, u kunt dezelfde dag weer naar huis. Gedurende 5 dagen moet u prikjes zetten ter voorkoming van een trombosebeen. Na de kijkoperatie kunt u de knie belasten op geleide van de pijn en zwelling van de knie. Om uw knie met mate te belasten, is het raadzaam om na de operatie krukken te gebruiken.
Kijkoperatie Knie, arthroscopie knie Patiënt Orthopedie Lier.
Bij deze meniscusoperaties wordt het gescheurde stuk van de meniscus verwijderd. Het niet beschadigde stuk van de meniscus blijft bewaard. Op die manier wordt zoveel mogelijk meniscusfunctie bewaard. Ook kruisbandletsels kunnen met een arthroscopie worden behandeld. Het grote voordeel van arthroscopies is dat de knie niet volledig moet geopend worden en dat daardoor het chirurgisch trauma veel beperkter is dan bij de vroegere ingrepen. Dit heeft tot gevolg dat na de meeste arthroscopies de knie direct volledig mag bewogen en belast worden. Welke verdoving wordt toegepast. De arthroscopie kan gebeuren onder volledige of plaatselijke verdoving ruggeprik: waarbij de benen verdoofd worden. Uw keuze voor wat betreft de vorm van verdoving kan met de anesthesist besproken worden. Een ontstekingsremmer of een eenvoudige pijnstiller bv Dafalgan wordt u na de ingreep voorgeschreven. U mag de knie vrij bewegen tenzij u van de orthopedisch chirurg andere instructies krijgt. Hurken en bruuske draaibewegingen worden na meniscusoperaties wel best gemeden gedurende één maand. U mag ook stappen, maar gun de knie toch de eerste dagen voldoende rust. Doe het rustig aan. Te sterke inspanningen kunnen immers leiden tot vocht in de knie wat de verdere evolutie zal afremmen. Bij elke operatie kunnen complicaties optreden.
Arthroscopie van de knie Knie Info patiënten Orthopedie.
Vanaf de 1 ste dag mag u het volle gewicht op uw knie zetten. dat u binnenshuis zonder krukken mag rondlopen, maar dat u buitenshuis eventueel 2 krukken dient te gebruiken om de knie niet te overbelasten. Elleboogkrukken zijn te verkrijgen bij het Wit-Gele kruis of bij het Rode kruis. Na een knie-arthroscopie mag u reeds de dag na de operatie starten met de oefeningen die verder beschreven worden. De eerste week zal u best zelf oefenen en nog geen kinesitherapie starten om het gewricht niet teveel te belasten. Driemaal daags 10 minuten oefenen moet de eerste week volstaan. Extreme bewegingen zoals hurken, lopen en springen dienen vermeden te worden. Uitzonderingen op bovenvermelde regels en oefeningen voor mobilisatie en belasting zijn o.a.: als er een meniscus werd gehecht zelden.
Meniscusoperatie Radboudumc.
Tijdens de operatie worden er twee of drie sneetjes van ongeveer een centimeter op verschillende plekken in de knie gemaakt. Via een van deze sneetjes gaat een kijker naar binnen met een lichtkabeltje en wordt vloeistof ingespoten om een helder beeld van het gewricht te verkrijgen voor de orthopeed. De ander sneetjes zijn voor het instrument waarmee de arts bijvoorbeeld beschadigde kraakbeenstukjes of een gescheurd stukje meniscus kan afknippen.
OCON Aandoening: Gescheurde meniscus.
Na het verwijderen van een meniscus is te volstaan met kortdurend enkele dagen tot 1-2 weken gebruik van krukken met direct volledige belasting op geleide van uw pijnklachten. Het is van belang dat de knie zo spoedig mogelijk de beweeglijkheid terugkrijgt, u zult hier voor moeten oefenen vanaf de operatie.
Cor van der Hart Kniechirurgie.nl Pijn na een meniscus operatie.
Pijn na een meniscus operatie. Er dient een onderscheid te worden gemaakt in de behandeling van traumatische meniscus letsels en de degeneratieve letsels van de meniscus. Bij een traumatisch letsel van de meniscus bij een jonge patient is meestal geen sprake van een beschadiging van het kraakbeen. Het gescheurde meniscus gedeelte wordt verwijderd en dit leidt in het merendeel der gevallen tot een goed belastbare knie.
Meniscusklachten. herstel zonder operatie! Fysiotherapie Middenweg.
Bij aanhoudende klachten zou er een plaats voor de MRI-scan kunnen zijn. De orthopedisch chirurg kan met behulp van de MRI uitslag de kwaliteit van de meniscus beoordelen en bepalen of een operatie nodig is. Een beschadigde meniscus kan de beweeglijkheid van de knie beperken.
Gescheurde meniscus Knie.nl.
Herstel na de operatie. U bevindt zich hier: Home Kraakbeenaandoeningen Gescheurde meniscus. Een scheur in de meniscus. Een scheur in de meniscus ontstaat meestal als de knie met kracht wordt verdraaid. Bijvoorbeeld tijdens het sporten, als de voet met het onderbeen stevig op de grond staat en het bovenbeen wegdraait.