Resultaten voor operatie kraakbeen knie

operatie kraakbeen knie
Kraakbeenletsel Kinesist Orthopedie Lier.
Deze medicatie wordt nog niet terugbetaald door de ziekteverzekering. Bij kleine, goed gelokaliseerde en diepe kraakbeenletsels, kan men met een operatie het kraakbeen herstellen. Deze letsels vormen slechts een kleine minderheid van de pati├źnten met kraakbeenlijden. Deze technieken kunnen niet gebruikt worden bij arthrose of algemene kraakbeenslijtage of te grote kraakbeenletsels.
ORTHOPEDISCHE INGREPEN arthroscopie van de knie.
U wordt binnenkort in het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis Campus Geraardsbergen opgenomen voor een kijkoperatie aan uw knie. In deze folder willen wij u informeren over de voorbereiding, de opname in het ziekenhuis, de operatie en de nazorg. Het kniegewricht bestaat uit drie botdelen: het scheenbeen, het dijbeen en de knieschijf. De uiteinden van deze botdelen zijn bekleed met een dun laagje kraakbeen, zodat de knie soepel beweegt.
Kraakbeenletsels Orthopediegroep.
Eens men ouder is dan 50 jaar is de genezingscapaciteit van kraakbeen zo laag dat er weinig resultaat van de operatie te verwachten valt. Microfractuur: Bij kleine defecten kan het onderliggende bot doorboord worden om op die manier het lichaam toe te laten een nieuwe laag pseudo-kraakbeen aan te maken. De arthroscopische microfractuur techniek is dan ook de meest aangewezen techniek voor kleine defecten van de volledige dikte van het kraakbeen. Mozaiekplastie: Bij een mozaiekplastie zullen er verschillende cilindertjes met kraakbeen en bot weggenomen worden op een plaats in de knie waar je deze kan missen en dan opnieuw ingepland worden ter hoogte van het kraakbeenletsel.
Kraakbeen ViaSana.
De shaver kan via een kleine opening in de knie gebracht worden en zuigt alle losgemaakte flarden en losse stukjes kraakbeen meteen weg. Het effect van deze operatie is gunstiger als het defect kleiner is. Een half weggesleten redelijk glad oppervlak van het kraakbeen kan met deze procedure niet verbeterd worden.
Kraakbeenchirurgie Dr. Wouter Van den Broecke.
Indien het letsel in 1 compartiment van de knie aanwezig is wordt vaak een speciale ontlastingsbrace gedragen gedurende 3 maanden. Bij grotere defecten moet er een vorm van kraakbeentransplantatie gebeuren. Ofwel wordt tijdens een eerste artroscopie kraakbeen weggenomen en worden de kraakbeencellen gekweekt in het labo autologous chondrocyte implantation om dan 5 tot 6 weken later indien voldoende aantal terug ingeplant te worden via een operatie met een kleine insnede.
Kraakbeenletsel AZ Klina.
Wie eerder al een operatie aan een meniscus of gewrichtsband onderging, loopt meer kans op kraakbeenletsels door de gewijzigde gewrichtsmechanica. De symptomen kunnen sterk verschillen van persoon tot persoon. Schade aan het kraakbeen wordt opgemerkt aan de hand van een kijkoperatie of artroscopie van de knie.
Kraakbeenletsel aan de knie Kenniscentrum Orthopedie Slingeland Ziekenhuis.
Behandeling met medicijnen zoals NSAID's' pijnstillers of corticosteroïden ontstekingsremmers gaat pijn, ontsteking en zwelling tegen. Om de schade aan het kraakbeen in de knie te herstellen kan een operatie uitkomst bieden. Er zijn twee verschillende operatietechnieken die in dit geval kunnen worden toegepast.
Kraakbeenslijtage en artrose RPA Janssen orthopedisch chirurg.
Dit betekent kijkoperatie knie. De indicaties voor een kijkoperatie bij slijtage zijn beperkt. Niet zelden hebben mensen, na een kijkoperatie bij artrose, toename van de pijnklachten na de operatie. Dit dient dus met terughoudendheid te worden verricht. Redenen voor een kijkoperatie bij slijtage kunnen zijn.: Het verwijderen van een los stuk bot bij slotklachten. Een microfracture behandeling van een ernstig lokaal kraakbeenletsel. Deze techniek is al jaren de gouden standaard voor de behandeling van kraakbeen.
KRAAKBEEN VERDONK.
Hyaluronzuur is een natuurlijke glijmiddel in de knie en heeft een voedend en beschermend effect op het kraakbeen. Recente gegevens tonen aan dat een injectie van 1 hoge dosis hyaluronzuur evenwaardig is aan de injecties van meerdere kleine injecties. Vaak wordt hyaluronzuur ook gecombineerd met een anti-oxidans.