Zoeken naar meniscus klachten

meniscus klachten
Degeneratief meniscus letsel Hier Heb Ik Pijn.
De klachten ontstaan geleidelijk, zonder duidelijk voorafgaand trauma. De klachten worden erger naarmate er meer slijtage in de meniscus optreedt. Omdat de kwaliteit en stevigheid van de meniscus steeds verder achteruit gaan, wordt deze ook kwetsbaarder voor een acute scheur.
Acuut meniscusletsel Hier Heb Ik Pijn.
Wanneer de klachten geleidelijk of door overbelasting ontstaan is er mogelijk sprake van een degeneratief meniscus letsel. Klachten en verschijnselen: symptomen. De pijn zit meestal aan de kant van de gescheurde meniscus. Traplopen, hurken en belaste draaibewegingen van de knie zijn pijnlijk.
Het kan zeker zin hebben om een gescheurde meniscus te opereren ook bij een oudere patiƫnt, vooral als de kraakbeenslijtage in de knie meevalt en als de knie mechanische klachten vertoont zoals blokkage door een losliggend deel van de gescheurde meniscus.
Cysten kunnen ook aan de rand van de meniscus ontstaan en voelbaar zijn aan binnen-of buitenzijde ter hoogte van de gewrichtsspleet. Diagnose en onderzoeken.: De diagnose wordt gesteld door het klinisch verhaal en onderzoek. Een meniscusscheur is zoals gewrichtsbandletsels van de knie NIET zichtbaar op radiografie. Dit wil niet zeggen dat een radiografie niet noodzakelijk of nutteloos is. De diagnose kan bevestigd worden aan de hand van een NMRMRI scan die ook andere letsels van kraakbeen of gewrichtsbanden en eventuele cysten kan aantonen of uitsluiten. Bij een mechanische gewrichtsblokkage door een geluxeerde hengselscheur wordt semi-dringend een kijkoperatie verricht om het gewricht te deblokkeren en is het resultaat van een NMR afwachten niet zinvol. Indien de klachten te ernstig en invaliderend zijn dat de dagelijkse activiteiten worden verstoord, dan kan men opteren voor een kijkoperatie.
Meestal is echter een ARTROSCOPIE het meest aangewezen middel om het letsel te behandelen want in de meeste gevallen is er geen spontane verbetering van de klachtenintegendeelde, klachten en de symptomen nemen vaak toe.Zeker indien er ook bijkomende letsels zijn van de gewrichtsbanden is de kans op een spontane genezing quasi nihil. Aangezien een meniscusscheur een mechanisch probleem is is, er ook een mechanische oplossing nodig dit: is het verwijderen van het stuk meniscus dat gescheurd is of het hechten van de gescheurde meniscus.
Door de gescheurde meniscus verandert de balans in je knie. Door de stabiliteit van je knie te trainen, kun je de balans herstellen, waardoor de druk op je meniscus vermindert. Je kunt dit doen gewoon op de grond, maar je kunt dit ook doen op een oefenbal. Door de extra belasting train je de stabiliteit van je knie nog beter, waardoor je klachten verder af zullen nemen.
OCON Aandoening: Gescheurde kruisband.
Bij het ouder worden neemt de elasticiteit van de meniscus af en wordt de meniscus minder soepel. Op den duur kunnen hierbij scheurtjes in de meniscus ontstaan welke kunnen leiden tot een grotere scheur, de zogenaamde slijtage meniscusscheur. Dit feitelijk natuurlijke proces kan klachten geven, maar dit is lang niet altijd het geval.
Wat zijn de klachten van een gescheurde meniscus? Het scheuren van de meniscus kan zeer pijnlijk zijn. Letsel van de binnenste meniscus geeft pijn aan de binnenzijde van de knie. Is de buitenste meniscus gescheurd, dan wordt de pijn aan de buitenzijde van de knie gevoeld.