Op zoek naar door knie zakken meniscus?

door knie zakken meniscus
Ik ben al wat ouder, heeft het opereren van een gescheurde meniscus nog wel zin? Het kan zeker zin hebben om een gescheurde meniscus te opereren ook bij een oudere patiënt, vooral als de kraakbeenslijtage in de knie meevalt en als de knie mechanische klachten vertoont zoals blokkage door een losliggend deel van de gescheurde meniscus.
Scheur in de meniscus.
De meniscus gaat zo langzaam een rafelig aspect vertonen en een zogenaamde slijtage-scheur vertonen. Gescheurde meniscus tussen bovenbeen en onderbeen. Verschillende soorten meniscusscheuren. Symptomen en klachten. De volgende symptomen komen het meest voor bij een meniscusscheur. Ze kunnen echter bij iedere patiënt individueel verschillend zijn en hoeven niet noodzakelijk aanwezig te zijn. Pijn: voornamelijk bij volledig buigen en strekken van de knie. Deze is initieel sterk aanwezig maar kan dan geleidelijk weer afnemen in intensiteit. Zwelling: het gevolg van een vochtuistorting of bloeding in de knie. Doorzakken: de knie voelt zwak" aan en geeft de indruk om door te zakken.
Knieblessures Gezondheid en wetenschap.
Soms voelt men pijn aan de buitenkant van de knie. Vaak heb je een gevoel van instabiliteit van de knie, wat wordt beschreven als door de knie zakken bij het lopen of bij het veranderen van richting. Herstel verloopt traag, over een periode van 2 tot 6 weken.
Medisch.
Daarnaast zorgt de meniscus voor extra schokdemping. Een scheurtje in de meniscus ontstaat bij atletiek vaak geleidelijk door de zware belasting van de knie bij bepaalde vormen van kracht en sprongkrachttraining. Denk hierbij bijvoorbeeld aan diep kniebuigen en kikkersprongen. Er is dan sprake van een overbelastingsblessure. Mogelijke verschijnselen van deze blessure zijn.: de knie niet meer kunnen bewegen op slot zitten. Hierbij is hevige pijn aanwezig.; het gevoel door de knie te zakken.'
Door de knie zakken Mens en Gezondheid: Aandoeningen.
Het gevoel alsof men door de knie zakt is niet hetzelfde als daadwerkelijk door de knie zakken. Wie daadwerkelijk door de knie zakt, maakt een duidelijk knik naar voren toe met de knie en het lichaam zakt even naar beneden.
Soms kan het letsel ook ontstaan bij het rechtkomen uit hurkzithet, is dus niet noodzakelijk dat er een grote kracht op de knie wordt uitgeoefend om een scheur te veroorzaken. Naarmate er slijtage optreedt in het gewricht worden de kraakbeenoppervlaktes ruwerde, meniscus die er dan tussen zit gaat ook langzaam een rafelig aspect vertonende, zogenaamde slijtage scheur van de meniscus. DE SYMPTOMEN VAN EEN MENISCUSSCHEUR. De volgende symptomen komen het meest voor bij een meniscusscheurze, kunnen echter bij iedere patiënt individueel verschillend zijn. Pijnvnl, bij volledig buigen en volledig strekken van de knie.Deze is initieel sterk aanwezig maar kan dan geleidelijk weer afnemen in intensiteit. Zwellingdeze, treedt snel op en kan het gevolg zijn van een bloeding in de knie. De knie voelt zwak" aan en geeft de indruk om door te zakken.
Knieklachten.
Een veel voorkomende klacht is dat men het gevoel heeft door de knie zakken. Meestal moet er een operatie aan te pas komen om een duidelijke diagnose te kunnen stellen. Bij deze operatie wordt er gekeken of de meniscus gelijmd kan worden of moet zal moeten worden verwijderd.
Knieklachten.
Symptomen knieklachten.
Men heeft het gevoel dat men door de knie zakt giving way. Soms is er behalve een letsel aan de kruisbanden ook sprake van letsel aan andere structuren in de knie, zoals de meniscus of het kraakbeen. Instabiliteit kan ook knieklachten veroorzaken. Bij een instabiele knie heeft men een onzeker gevoel over de knie en heeft men regelmatig het idee door de knie te zakken giving way.