Resultaten voor meniscus binnenkant knie

meniscus binnenkant knie
Gescheurde meniscus Jeroen Bosch Ziekenhuis.
Om vast te stellen of er sprake is van een gescheurde meniscus onderzoekt de orthopedisch chirurg de knie. Als de meniscus is gescheurd, is het vaak pijnlijk als er op die zijde van de knie wordt gedrukt. Door irritatie van de gescheurde meniscus kan er vocht in de knie ontstaan.
De kans op genezing van een gehechte meniscus hangt af van vele factoren: de plaats en grootte van de scheur, de kwaliteit van de meniscus, de fixatie van de scheur, de nabehandeling en vooral ook van de stabiliteit van de knie.
Druk hiervoor aan de voorzijde van je knie, net onder de knieschijf. Je kunt je meniscus niet voelen, maar als deze beschadigd is doet drukken wel pijn. Wat zijn de symptomen van meniscusklachten? De volgende symptomen wijzen op meniscusklachten als gevolg van een gescheurde meniscus.: Pijn aan de binnenkant of buitenkant van de knie.
We onderzoeken dan opnieuw uw knie en bespreken met u of onderzoek of behandeling door de orthopedisch chirurg zinvol is. Die kan eventueel via een kijkoperatie bepalen of de meniscus gehecht kan worden of dat hij geheel of gedeeltelijk moet worden verwijderd.
Medische encyclopedie.
Bij deze test buigt, strekt en draait de arts het been op een bepaalde manier. Bij pijn of een klik aan de binnenkant van de knie kan er sprake zijn van een gescheurde meniscus. De arts kan de diagnose bevestigen met.:
De binnenste en buitenste gewrichtsband bevinden zich net buiten de knie en kunnen bij een arthroscopie niet gezien noch behandeld worden. De meeste knie-arthroscopies worden gedaan om meniscusletsels te behandelen. Bij deze meniscusoperaties wordt het gescheurde stuk van de meniscus verwijderd.
Het scheuren van de meniscus kan zeer pijnlijk zijn. Letsel van de binnenste meniscus geeft pijn aan de binnenzijde van de knie. Is de buitenste meniscus gescheurd, dan wordt de pijn aan de buitenzijde van de knie gevoeld. Meestal komt er vocht in de knie, waardoor het gewricht dikker gaat worden.
De meniscus is een maanvormige, driehoekige schijf, gelegen aan de binnen en buitenzijde van de knie. Deze zorgt voor een dempend effect tussen het kraakbeen van het bovenbeen en dat van het onderbeen en op die manier is het kraakbeen dan ook optimaal beschermd.
Cor van der Hart Kniechirurgie.nl Pijn na een meniscus operatie.
Op de foto links is de diffuse slechte kraakbeenconditie aan de binnenzijde van de knie verantwoordelijk voor blijvende klachten na nettoyage van de meniscus en is de ernst van de kraakbeenschade graad IV een reden een vervolgbehandeling prothese of osteotomie te overwegen.