Resultaten voor meniscus binnenkant knie

meniscus binnenkant knie
Gescheurde meniscus Jeroen Bosch Ziekenhuis.
Om vast te stellen of er sprake is van een gescheurde meniscus onderzoekt de orthopedisch chirurg de knie. Als de meniscus is gescheurd, is het vaak pijnlijk als er op die zijde van de knie wordt gedrukt. Door irritatie van de gescheurde meniscus kan er vocht in de knie ontstaan.
ANATOMIE EN FUNCTIE VAN DE MENISCUS. De meniscus is een zeer belangrijke shokbreker in de knie en is gemaakt van een speciaal soort kraakbeenfibrocartilago, genoemd. Er bevindt zich een meniscus aan de binnenzijde en één aan de buitenzijde van de knie.
De kans op genezing van een gehechte meniscus hangt af van vele factoren: de plaats en grootte van de scheur, de kwaliteit van de meniscus, de fixatie van de scheur, de nabehandeling en vooral ook van de stabiliteit van de knie.
Medische encyclopedie.
Bij deze test buigt, strekt en draait de arts het been op een bepaalde manier. Bij pijn of een klik aan de binnenkant van de knie kan er sprake zijn van een gescheurde meniscus. De arts kan de diagnose bevestigen met.:
De binnenste en buitenste gewrichtsband bevinden zich net buiten de knie en kunnen bij een arthroscopie niet gezien noch behandeld worden. De meeste knie-arthroscopies worden gedaan om meniscusletsels te behandelen. Bij deze meniscusoperaties wordt het gescheurde stuk van de meniscus verwijderd.
We onderzoeken dan opnieuw uw knie en bespreken met u of onderzoek of behandeling door de orthopedisch chirurg zinvol is. Die kan eventueel via een kijkoperatie bepalen of de meniscus gehecht kan worden of dat hij geheel of gedeeltelijk moet worden verwijderd.
Acuut meniscusletsel Oorzaak, symptomen behandeling.
Beide menisci hebben ook een schokdempende en proprioceptieve functie. Proprioceptie betekent in dit geval dat de meniscus net als veel andere structuren in de knie in staat is ons lichaam informatie te geven over de stand waarin de knie zich bevindt.
Meniscus RPA Janssen orthopedisch chirurg.
Klachten van een gescheurde meniscus zijn pijn aan de binnen of buitenzijde van de knie, zwelling van het kniegewricht, pijn bij hurken en knielen en/of slotklachten het gevoel dat er iets klem zit in de knie. Als de gescheurde meniscus klem zit, kan de knie niet volledig worden gestrekt.
Knieblessures Gezondheid en wetenschap.
Dit zijn de menisci enkelvoud: meniscus. Een meniscus is aan de binnenzijde flinterdun, en aan de buitenzijde dikker. Zo vormt hij precies een schoteltje waarin de koppen van het dijbeen perfect kunnen draaien. Om de stabiliteit van de knie te verzekeren, is de meniscus verstevigd met een.