Op zoek naar operatie meniscus knie?

operatie meniscus knie
Kijkoperatie Knie, arthroscopie knie Arts Orthopedie Lier.
Bij deze meniscusoperaties wordt het gescheurde stuk van de meniscus verwijderd. Het niet beschadigde stuk van de meniscus blijft bewaard. Op die manier wordt zoveel mogelijk meniscusfunctie bewaard. Ook kruisbandletsels kunnen met een arthroscopie worden behandeld. Het grote voordeel van arthroscopies is dat de knie niet volledig moet geopend worden en dat daardoor het chirurgisch trauma veel beperkter is dan bij de vroegere ingrepen. Dit heeft tot gevolg dat na de meeste arthroscopies de knie direct volledig mag bewogen en belast worden. Welke verdoving wordt toegepast. De arthroscopie kan gebeuren onder volledige of plaatselijke verdoving ruggeprik: waarbij de benen verdoofd worden. Uw keuze voor wat betreft de vorm van verdoving kan met de anesthesist besproken worden. Een ontstekingsremmer of een eenvoudige pijnstiller bv Dafalgan wordt u na de ingreep voorgeschreven. U mag de knie vrij bewegen tenzij u van de orthopedisch chirurg andere instructies krijgt. Hurken en bruuske draaibewegingen worden na meniscusoperaties wel best gemeden gedurende één maand. U mag ook stappen, maar gun de knie toch de eerste dagen voldoende rust. Doe het rustig aan. Te sterke inspanningen kunnen immers leiden tot vocht in de knie wat de verdere evolutie zal afremmen. Bij elke operatie kunnen complicaties optreden.
Meniscus operatie ViaSana.
Als er tevens een voorste kruisbandletsel bestaat, omdat bij een instabiele knie meestal de scheur van de meniscus groter wordt. Kijkoperatie en schoonmaken gescheurde meniscus. Een meniscus operatie gebeurt altijd via een arthroscopie kijkoperatie. Meestal kan de patiënt dezelfde dag weer naar huis.
Artroscopie of kijkoperatie AZ Klina.
Artroscopie of kijkoperatie is een minimaal-invasieve operatie waarbij het inwendige van de knie kan bekeken en behandeld worden via twee kleine incisides. Letsels van de meniscus, de kruisbanden en het kraakbeen worden indien mogelijk direct behandeld via een artroscopie. Een gescheurde meniscus kan gedeeltelijk verwijderd of gehecht worden Lees meer, kleinere kraakbeenletsels kunnen zo nodig onmiddellijk behandeld worden, gewrichtsmuizen of losse fragmenten kunnen verwijderd worden.
Er wordt zo weinig mogelijk van de meniscus verwijderd, om de schokabsorberende functie van de meniscus zo goed mogelijk te bewaren. Het gedeelte van de meniscus dat verwijderd werd, groeit niet meer aan. Mag ik mijn knie volledig belasten na een meniscus operatie?
Wat is een meniscus operatie meniscectomie?
Het advies om wel of niet te laten opereren, is afhankelijk van de plek en de grootte van de scheur. Hoe wordt een meniscus operatie uitgevoerd? Als voorbereiding op een meniscus operatie is het belangrijk om de conditie van de knie zo optimaal mogelijk te maken.
Men verwijdert dus niet de volledige meniscus maar enkel de beschadigde stukken. Zo blijft er nog steeds een weliswaar verminderde bescherming van het kraakbeen aanwezig. Na de ingreep wordt een lokale pijnstiller ingespoten in de knie zodat deze gedurende 8 à10 uur pijnvrij blijft. De wondjes worden gehecht met twee kleine hechtingen. Na 10 dagen mogen deze verwijderd worden. Revalidatie en postoperatieve zorg. De patiënt mag onmiddellijk na de ingreep op de knie steunen. Na 3 dagen dient de patiënt bij zijn huisarts langs te gaan voor een wondcontrole en het verwijderen van het verband, na 10 dagen voor het verwijderen van de hechtingen. Afhankelijk van de stijfheid van de knie en de reactie op de operatie zal vanaf deze periode kiné worden opgestart.
Gescheurde meniscus Knie.nl.
Herstel na de operatie. U bevindt zich hier: Home Kraakbeenaandoeningen Gescheurde meniscus. Een scheur in de meniscus. Een scheur in de meniscus ontstaat meestal als de knie met kracht wordt verdraaid. Bijvoorbeeld tijdens het sporten, als de voet met het onderbeen stevig op de grond staat en het bovenbeen wegdraait.
Behandeling van een gescheurde meniscus Orthopedium in Delft.
Er wordt niet meer dan nodig verwijderd van de meniscus, om dat de schokdempende functie van de meniscus zoveel mogelijk wordt bewaard. Het gedeelte van de meniscus dat is verwijderd, groeit niet meer aan. Mag ik mijn knie volledig belasten na een meniscus operatie?
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder. Na de operatie. Mogelijke risico's' en nevenwerkingen." Arthroscopie van de knie. Hoe verloopt een arthroscopie van de knie? Na de ingreep. Arthroscopie van de schouder. Na de behandeling. Mogelijke complicaties en risicos. dossier Arthroscopie betekent: in het gewricht kijken. Dit is meestal de knie, soms de schouder, de enkel en af en toe de elleboog, de pols of de heup. Met de arthroscoop kan de arts gewrichten van binnen controleren op beschadigingen zoals gescheurd kraakbeen, gescheurde meniscus, gescheurde banden, gebroken bot, losse bot of kraakbeenstukken, slijtage van het gewricht, ontsteking.