Op zoek naar vocht in knie na operatie meniscus?

vocht in knie na operatie meniscus
Meestal valt de pijn erg mee na een operatieve behandeling van de gescheurde meniscus. Om die reden kan de operatie via daghospitalisatie plaatsvinden. U krijgt adviezen om voldoende pijnmedicatie Paracetamol volstaat meestal en soms een ontstekingsremmer Diclofenac of Ibuprofen in te nemen. Regelmatige ijspakking kan nuttig zijn om de pijn en de zwelling van de knie te beperken.
arthroscopie Knie.nl.
Het is nu net 4 maanden geleden dat ik werd geopereerd aan m meniscus. Ik kon meteen al stappen na de operatie, en begon de 2e dag al te fietsen. Alles ging goe tot nu zaterdag wanneer ik 15min had gevoetbald, tijdens ging het nog goed maar kort erna stond het dik, zeer veel vocht in de knie.
Arthroscopie van de knie.
Via een tweede sneetje brengt de chirurg instrumentaria in het gewricht om tijdens de operatie een behandeling uit te voeren. Meestal wordt er tijdens de kijkoperatie een meniscectomie gedaan. Dit is een operatieve behandeling waarbij de gescheurde meniscus wordt gerepareerd of verwijderd. Dit hangt af van de ernst en grootte van de meniscusscheur. Als er voorafgaand aan de operatie een MRI-scan is gemaakt, kan de Orthopedisch chirurg hiervan een indicatie geven. Het is echter pas duidelijk te zien wanneer er een arthroscopie wordt gedaan. Na de operatie wordt de spoelvloeistof weer uit de knie gedrukt/gezogen. De sneetjes hoeven niet gehecht te worden. Bij veel zwelling kan het overtollige vocht uit de knie weglopen.
Cor van der Hart Kniechirurgie.nl Pijn na een meniscus operatie.
In enkele gevallen duurt de zwelling na een operatie langer dan gemiddeld. Normaliter kan er tot 6 a 8 weken sprake zijn van een reactieve knie. Ook hiervoor is vaak de kraakbeenconditie verantwoordelijk. De onderstaande foto rechts toont een oppervlakkige kraakbeenbeschadiging met een instabiele rand rode pijl ter plaatse van het bovenbeen mediale femur condyl. Een dergelijke beschadiging kan dan de oorzaak zijn voor zwelling en pijn die na de verwijdering van een gedeelte van de meniscus kan voorkomen. Deze afwijking is op een gewone röntgenfoto moeizaam en vaak ook niet te herkennen. Hydrops vocht van de knie wordt dan ook als de barometer van de knie beschouwd en mag om die reden noch door de orthopedisch chirurg, noch door de patiënt worden genegeerd.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Alleen het gescheurde deel wordt verwijderd en het intakte deel blijft op zijn plaats. Dit is beter voor het gewricht omdat verwijdering van de gehele meniscus tot slijtage kan leiden. Losse stukjes kraakbeen en bot kunnen ook door middel van een arthroscopie worden verwijderd. Ook een kruisbandscheur kan in vele gevallen met arthroscopie worden behandeld. Een groot voordeel van arthroscopische operaties is dat het herstel in het algemeen heel vlot verloopt en dat vrijwel altijd direct na de ingreep de knie weer volledig belast mag worden. externe link: Blaascontrole.nl. Hoe verloopt een arthroscopie van de knie? Voor de ingreep wordt rond de knie een knelband aangelegd worden om de operatiestreek bloedvrij te maken. Via enkele kleine insneden aan de voorkant van de knie wordt de arthroscoop in het gewricht gebracht. Het gewricht wordt tijdens de arthroscopie met vocht gevuld, zodat er meer ruimte in het gewricht komt en het gewricht continu gespoeld kan worden. Via één of meerdere openingen kunnen instrumenten in het gewricht gebracht worden. Een eventuele operatie als behandeling van de vastgestelde gewrichtsschade kan met behulp van deze instrumenten binnen in het gewricht worden uitgevoerd.
orthopedie amsterdam meniscus operatie vocht in knie na operatie meniscus.
Is het normaal om na een kijkoperatie in de knie last te hebben van pijn en vocht in de knie? Acht weken gelden heb ik een kijkoperatie gehad aan de knie, scheur in de meniscus. Heb nog steeds pijn en veel vocht in de knie, is dit normaal? Cor van der Hart Kniechirurgie.nl Pijn na een meniscus operatie.