Resultaten voor operatie meniscus

operatie meniscus
Meniscus operatie ViaSana.
De fixatie van de meniscus kan met hechtingen worden verricht, maar ook oplosbare plugjes kunnen gebruikt worden. Een kapotte meniscus kan vervangen worden door een donortransplantaat van een overleden persoon. Deze operatie is nog experimenteel en vergt veel tijd voor het herstel.
Artroscopie of kijkoperatie AZ Klina.
Wat is een artroscopie of kijkoperatie? Artroscopie of kijkoperatie is een minimaal-invasieve operatie waarbij het inwendige van de knie kan bekeken en behandeld worden via twee kleine incisides. Letsels van de meniscus, de kruisbanden en het kraakbeen worden indien mogelijk direct behandeld via een artroscopie.
Er wordt zo weinig mogelijk van de meniscus verwijderd, om de schokabsorberende functie van de meniscus zo goed mogelijk te bewaren. Het gedeelte van de meniscus dat verwijderd werd, groeit niet meer aan. Mag ik mijn knie volledig belasten na een meniscus operatie?
Wat is een meniscus operatie meniscectomie?
Meniscus operatie meniscectomie. Wat is een meniscus operatie meniscectomie? Een meniscus operatie ook wel meniscectomie genoemd is een operatie waarbij een beschadiging van de meniscus hersteld wordt door de meniscus te hechten, een gedeelte van de meniscus te verwijderen partiële meniscectomie of door de gehele meniscus te verwijderen.
Men verwijdert dus niet de volledige meniscus maar enkel de beschadigde stukken. Zo blijft er nog steeds een weliswaar verminderde bescherming van het kraakbeen aanwezig. Na de ingreep wordt een lokale pijnstiller ingespoten in de knie zodat deze gedurende 8 à10 uur pijnvrij blijft. De wondjes worden gehecht met twee kleine hechtingen. Na 10 dagen mogen deze verwijderd worden. Revalidatie en postoperatieve zorg. De patiënt mag onmiddellijk na de ingreep op de knie steunen. Na 3 dagen dient de patiënt bij zijn huisarts langs te gaan voor een wondcontrole en het verwijderen van het verband, na 10 dagen voor het verwijderen van de hechtingen. Afhankelijk van de stijfheid van de knie en de reactie op de operatie zal vanaf deze periode kiné worden opgestart.
Meniscus Knie Gewrichten Orthopedie Roeselare.
De operatie gebeurt in dagziekenhuis. In geval van een meniscushechting is zoals gezegd een aangepaste revalidatie vereist Jonge mensen met een sterk beschadigde of volledig weggenomen meniscus die blijven pijn houden, kunnen in aanmerking komen voor een meniscus transplantatie. Hierbij wordt de volledige meniscus vervangen door een donor meniscus.
Meniscusscheur UZ Leuven.
Meniscectomie Meniscus operatie waarbij deel van de meniscus wordt verwijderd. Meniscustransplantatie, eventueel in later stadium als groot deel van meniscus op jonge leeftijd moet worden verwijderd. Onderzoeken en diagnose. Bij vermoeden van deze aandoening voeren we een of meerdere onderzoeken uit.
Wie zijn wij? Home Gescheurde meniscus Operatie, Behandeling Oefeningen. Download of bestel nu het gratis boekje Bewegen zonder pijn t.w.v. Alles wat u moet weten over de gescheurde meniscus: oorzaak, operatie, behandeling oefeningen. Een kleine of grote scheur in één van de menisci is een veelvoorkomend knieletsel.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Dit is meestal de knie, soms de schouder, de enkel en af en toe de elleboog, de pols of de heup. Met de arthroscoop kan de arts gewrichten van binnen controleren op beschadigingen zoals gescheurd kraakbeen, gescheurde meniscus, gescheurde banden, gebroken bot, losse bot of kraakbeenstukken, slijtage van het gewricht, ontsteking. Met de gangbare onderzoeksmethoden, zoals röntgenonderzoek of echografie, is dit niet altijd mogelijk. Ten tweede wordt artroscopie ook gebruikt om deze letsels te behandelen. De arthroscoop letterlijk gewrichtskijker is een instrument dat bestaat uit een buisje, waar fiberglasvezels doorheen lopen. Door deze vezels wordt met een sterke lamp het binnenste van het te onderzoeken gewricht verlicht. Via lenzen wordt het beeld geprojecteerd op een videoscherm. De operatie vindt plaats onder algehele narcose of plaatselijke verdoving.