Op zoek naar veel pijn na kijkoperatie knie?

veel pijn na kijkoperatie knie
Bij een kijkoperatie wordt getracht zo veel mogelijk van de meniscus te bewaren omdat de meniscus een belangrijke beschermende functie heeft. Diagnose van een meniscusscheur. De klachten die ontstaan bij een scheur van de meniscus zijn. Pijn in de knie, aan de kant van de scheur. Zwelling en vochtproductie in de knie door irritatie van het gewricht. De knie kan onbetrouwbaar aanvoelen met het gevoel van doorzakken. De knie vertoont een verspringend fenomeen bij bewegen en kan soms blokkeren in een bepaalde stand waardoor hij niet meer wil plooien of strekken. Als er belangrijke klachten ontstaan in het dagelijks leven moet operatief ingegrepen worden. Er zijn verschillende soorten scheuren, op verschillende plaatsen in de meniscus. Een gescheurde meniscus kan naast de genoemde klachten ook kraakbeenschade doen ontstaan. Dit gaat steeds gepaard met meer uitgesproken zwelling van de knie. Bij oudere mensen geven degeneratieve meniscusscheuren na een paar weken of maanden vaak zeer weinig klachten zodat een kijkoperatie soms niet nodig is.
Jaar na kijkoperatie knie, nog steeds hevige klachten.
Als ik die zaken doe dat jij zegt heb ik net dezelfde pijn, maar aan schade aan je kraakbeen is niet veel te doen buiten vermijden van het erger te maken door te blijven lopen of andere zaken die je knie belasten. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk. Natuurlijk te zien wat voor schade maar ze kunnen toch wel veel zenne. Bij een kennis zit er veel loszittend kraakbeen en dat kunnen ze allemaal wegschaven. Nadeel is dat ze daadwerkelijk weer die knie moeten bekijken met een kijkoperatie. no votes Met citaat reageren. 20 februari 2018, 1001: 9. View Forum Posts. Oorspronkelijk geplaatst door nuud Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. //: onclickiqts_show'21280347_5' return falseWeergeven." Als er niets gebeurd is na die tweede mri denk ik niet dat je met een tweede scheurtje zit.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Bij pijn, warmte of zwelling van het kniegewricht het programma vertragen en meer ijsapplicaties toepassen. Afhankelijk van de operatie, de grootte van de ingreep en individuele factoren kan u na ontslag nog enige tijd wat hinder ondervinden in het operatiegebied. De mogelijkheden omtrent het hervatten van sport of andere activiteiten en de mogelijkheid om het gewricht weer normaal te kunnen gebruiken is voor iedereen verschillend. In het algemeen wordt twee weken aangehouden voor zittend werk en drie weken voor zwaarder werk. Sporthervatting kan ook variëren met het type sport. Het is niet verstandig contactsporten binnen een maand te hervatten. Uw geneesheer kan u hieromtrent advies verstrekken. Autorijden kan weer als u voldoende kracht en stabiliteit in het been heeft. Een test hiervoor is bijvoorbeeld het naar beneden lopen op de trap zonder de leuningen te gebruiken. Een niet veel voorkomende complicatie na een operatie van de knie is het ontstaan van een trombosebeen of een longembolie.
Artroscopie of kijkoperatie AZ Klina.
Na de kijkoperatie kan de knie enige tijd dikker zijn dan normaal, door belasten/oefenen kan deze zwelling nog wat toenemen. Tijdens de revalidatieperiode na de kijkoperatie moet u de bewegingen van de knie verder opbouwen, de kracht van de dijspier trainen en een normale functie van de knie herwinnen. Frequent en voorzichtig oefenen is nodig om de spierkracht en coördinatie optimaal te revalideren. Pijn en zwelling rond de knie geven aan dat de grens van het belasten bereikt is.
arthroscopie Knie.nl.
Nu heb ik nog steeds pijn in mijn knie, loop mank kan dus ook niet veel lopen, kan niet strekken of buigen en is nog steeds dik. Ik ben afgelopen week net weer op de hometrainer begonnen en heb moeite door het vocht in de knie om de trapper rond te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee. Waarom duurt het zo lang? Normaal gesproken moet je na 2-4 weken toch wel weer normaal kunnen lopen? 14 april 2015 om 1457: 346 Reactie. Zelf heb ik 17 september mijn 2de kijkoperatie gehad in 1 jaar tijd.
Kijkoperatie van de knie.
In zit: buig en strek de knie. In de tweede week na de operatie kunt u, mits pijn en zwelling verminderen, de knie wat meer belasten door rustig te wandelen. Soms lukt fietsen met een kleine versnelling. Begin met ongeveer 10 tot 15 minuten.
Cor van der Hart Kniechirurgie.nl Pijn na een meniscus operatie.
Een dergelijke beschadiging kan dan de oorzaak zijn voor zwelling en pijn die na de verwijdering van een gedeelte van de meniscus kan voorkomen. Deze afwijking is op een gewone röntgenfoto moeizaam en vaak ook niet te herkennen. Hydrops vocht van de knie wordt dan ook als de barometer van de knie beschouwd en mag om die reden noch door de orthopedisch chirurg, noch door de patiënt worden genegeerd.
Zorgvoorbeweging.nl.
De mate van kniebelasting na een kijkoperatie is afhankelijk van de behandeling. Meestal kunt u uw knie na de operatie meteen belasten. Wanneer is direct een behandeling mogelijk? Bijvoorbeeld een scheur in de meniscus leent zich bij uitstek voor een artroscopische behandeling.
Arthroscopie van de knie Knie Info patiënten Orthopedie.
terug naar boven De operatie. Een arthroscopie of kijkoperatie is een operatie waarbij er met een soort naaldlens" in de knie wordt gekeken en waarbij de letsels in het gewricht worden behandeld met micro-instrumenten langs kleine puntvormige gaatjes. Doordat het gewricht van de knie niet wordt opengesneden gaat het herstel na de operatie veel vlugger.